Jediné cvičení, které potřebujete pro zbavení se nepříjemných bolestí zad a získání správného držení těla





Dobré držení těla je něčím, na čem bychom si všichni měli dát záležet.

Správní držení těla

Důvodem je nejen předcházení bolestem zad. Ukázalo se, že také efektivní napomáhá trávení, zlepšuje dýchání, snižuje stres, reguluje hormony, prospívá mozkové činnosti a celkově podporuje dobré zdraví.

Na druhé straně, špatné držení těla zvyšuje riziko bolestí zad, špatné cirkulaci krve a dokonce způsobuje stahování svalů hrudníku, což omezuje správné dýchání.

Proto byste měli dělat vše, co je ve vašich silách, abyste ho napravili. Odměnou vám bude ústup bolesti a ztuhlosti zad, krku či ramen.
Naštěstí to všechno se dá dosáhnout jediným cvikem známým především z jógy.

Kobylkový jógových póza

Cvik, který vám dnes představíme je nazýván také kobylkovým póza nebo šalabasana. Jde o cvik s úžasnými účinky, který posiluje svaly zad a krku.
Pokud trpíte bolestmi zad, předtím, než začnete tento cvik vykonávat, poraďte se se svým lékařem, zda je pro vás vhodný.

Videonávod

Zde je video v angličtině, které podrobně ukazuje, jak tento cvik cvičit. Pokud nerozumíte anglicky, pod videem najdete podrobný popis v češtině.

Postup cvičení Kobylkový pózy

Postupujte při tomto cviku podle následujících 9 krocích.

1. Dejte si na zem cvičící podložku. Pokud takovou nemáte, můžete použít i větší ručník.

2. Lehněte si na zem na břicho, obličej směřuje do země, čelo se dotýká podlahy. Obě nohy jsou natažené a narovnané, ruce také vyrovnané vedle tělu, dlaně směřují nahoru.

3. Váha těla by měla být rovnoměrně rozložena mezi nohy na jedné straně a trup s hlavou a rukama na straně druhé. Těžiště spočívá v pánvi a spodní části břicha.

4. Nyní s výdechem zvedněte hlavu, ruce, hrudník a nohy tak vysoko, jak to jen půjde. Ruce by měly běžet paralelně s podlahou.

5. Pokud máte problém zvednout ruce, zapřete se dlaněmi do podlahy (jak to dělá kobylka), zvedněte nahoru tělo a ruce až na konec, když budou nohy, hrudník a hlava nahoře.

6. Pokud máte problém zvednout obě nohy současně, zvedněte jen jednu, držte ji vzhůru pár sekund, spusťte dolů a potom zvedněte druhou nohy. Takto je střídejte.

7. Dívejte se před sebe a několikrát se nadechněte a znovu vydechněte. Pokud váš krk je ztuhlý, můžete hlavu trochu sklonit a dívat se do země.

8. Vydržte v této zvednutím poloze několik nádechů a výdechů. Celý cvik by měl trvat 10 až 60 sekund (podle toho kolik vydržíte).

9. Nakonec se znovu spustit na zem, chvíli relaxujte a pak cvik opakujte.

Závěr

Cvik začněte cvičit s jedním nebo dvěma opakováními a postupně, jak se vám budou zádové svaly zesilovat, zvyšujte počet opakování na 5 až 10 za den.
Cvičte ho denně. Nepotrvá dlouho a vaše bolesti zad začnou mizet. Nepřestávejte jej však cvičit, protože se vám mohou bolesti znovu vrátit.
Pro udržování kondice zádových svalů dělejte alespoň 3 až 4 opakování tohoto cviku denně.

Updated on 11. 4. 2019


Byl tento návod užitečný?



Podobné návody

Komentáře

Doporučené články

Ukazováček delší než palec na noze má 13% lidí na této planetě. Jaký je důvod?

Trpíte bolestí krční páteře? Geniální cvik od lékaře, díky kterému bolest zmizí!

Jak bude vypadat celý váš život? Den narození to dokáže předurčit dokonale přesně!

3 úžasné znamení zvěrokruhu. Ženy těchto znamení ohromí muže i se zavřenýma očima. Každý jim podlehne!

Co bychom měli rozhodně vědět o štítné žláze? Hypo / Hyper-tyreóza, příčiny, příznaky i léčba štítné žlázy!

7 zcela mrazivých signálů toho, že blízký již zemřelý se s vámi snaží zkontaktovat!

Lidé narozeni ve znamení Rak jsou výjimeční. Jedná se o dokonalé znamení zvěrokruhu!

Skvělá přírodní cesta, jak se zbavit nežádoucího stresu. Stačí zapálit bobkový list a vyčkat 10 minut, co se stane!

Výborný trik od babičky: Moje popraskané paty jsem vyléčila za pár dní!

Geniální využití cibule, o kterých jste dosud nevědli. Je to dokonalá surovina!

10 potravin, které můžete použít i jako přírodní kosmetiku na vaši pokožku

Proč je člověk narozený ve znamení Býka ideálním partnerem?